Lyckorus

Nu har sommaren æntligen kommit till Savalen! Træden knoppade i førrgår och nu lyser dom nygrøna, helt underbart! Jag kænner en sådan lust till att springa omkring naken, jag har ett sådant otroligt lyckorus i kroppen. Varje morron nær jag vaknar till en klarblå himmel srpætter jag upp ur sængen och kænner pirret i magen, lugnet hær gør allt ænnu bættre, ensammen i skogen eller på stranden det ær terapi før sjælen!

Just nu sitter jag hos Jeanette och væntar på att grillen ska tændas, vi ska grilla, dricka några øl och njuta av sommarbrisen! Dom har en fantastisk hytta med øppen brasa i v-rummet en stor uteplats med bubbelbad, Sander (hennes son 4år) springer omkring med hans rosa leksaker och blåser såpbubblor, gullunge.

Vad har ni før er en kvæll sm denna? Har ni sol?

Nu ær jag helblond igen, dock inte lika långhårig som ovan..

Norge nästa

Nu är det dags att bege sig tillbaka till jobbet igen. Jag åker imorron och blir då borta i 4veckor, skönt! Jag gillar att flänga omkring, trivs jäkligt bra så.

Jag har haft det fantastiskt trevligt här hemma, en stor bamsekram till Jenny och Emma som öppnat sina hem för mig, ni är fantastiska och det har varit toppen att vara inneboende med er :) Även stor kram tll era respektive som låter mig svansa omkring i era lgh ni har helt klart förgyllt min hemvistelse!

Jag har snackat med Bacon på telefonen, det var givande som vanligt, roligt att höra hur livet leker. Många minnen!

Ska gå och packa klart det sista nu, vi lär väl höras när jag landat på Savalen!

Lite bilder från jenny, som att jag glömde min kamera hemma..

Resan hem

Nu är jag hemma en sväng igen.. resan hem var minst sagt flummig. I torsdags hade jag fortfarande inte bokat några tågbiljetter men det löste sig som så att jag fick åka med Kock-Micke till Gävle istället för att ta tåget via Trondheim.
Vi körde iväg god tid så att jag skulle hinna ta det tidiga tåget hem. Väl på mcdonalds i Mora kom vi fram till att vi inte skulle hinna med tåget, typiskt vi som käkade på donken för att spara tid..

Det var otroligt härligt väder ute så vi parkerade bilen i Falun och tog en lagomt lång prommenad längs ån, det var otroligt vackert, solen sken, måsarna kvittrade, vattnet blänkte och där gick jag bredvid en kille. Haha känndes ganska romantiskt. Hellre det än att sitta å vänta på tåget i 3 tiimmar liskom..

När jag kom till tågstationen i Gävle såg jag att det var ett X2000 tåg som körde, jag hade inte bokat någon biljett så jag löste en på biljettautomaten dock gick det bara å boka till Sundsvall så jag var inte helt 100 på om jag skulle ta mig därifrån. jag satt och funderade och donade i väntsalen tills klockan var 21.25. Lustigt tyckte jag att det var att dom inte ropat ut att tåget anlände eftersom det skulle gå 21.27.. Så jag strosade ut och tänkte att jag kunde vänta på tåget ute i kvällsvärmen och där stod ju faktiskt tåget och väntade på mig, så jag knatade på med mina väskor.

Vi fick ett tågmöte och blev försenade i 15 minuter, då började jag fundera på hur jag skulle ta mig till Ånge, ringde hem och frågade om mittlinjen gick, det gjorde den, den skulle gå den tid vi egentligen skulle vara framme i Sundsvall. jag gick fram till konduktören och frågade om jag skulle hinna med tåget och hon svarade att det är lugnt jag har koll på dig. Jaha tänkte jag hur satan visste du vart jag skulle? men det fick jag inget svar på.

I Sundsvall stod gbg-tåget parkerat över övergången till perrongen där mittlinjen skulle gå så där fick jag snällt vänta tills det flyttade på sig. På tåget kom jag allt och hem kom jag oxå, 15 minuter försenad, inte illa pinkat.

Det var ändå en väldigt lugn resa, jag tog det med roa, allt ordnar sig alltid..

The Shining

Jag skulle sluta jobba kl 22.00 idag, jag har fortfarande inte gått hem. Hotellet ær stængt men ændock har det lyckats smitit in 18 middagsgæster som jag har fått tagit hand om. Jag blir så himmla irritetrad. Inte nog med att jag har sjukt mkt att gøra i receptionen utan nu måste jag passa på dom hær mænniskorna med! Jag var nyss nere i poolen och sa till dom att det var dags att gå hem, dom pallrar sig låångsamt upp. Jag avskyr sånt hær beteende man liksom ger dom lillfingret sedan svæljer dom hela handen. Jag vægrar vara hær længre æn till 12, ska jobba 8-24 imorron næmligen.

Lite læskigt ær det allt att måsta slæcka och låsa hela hoellet alldeles ensammen før att sedan vandra hemøver ensammen i skogen :(

Imorron ær det receptionsmøte, mkt viktigt!

Einar

Baileys, vin o vatten!                          Mina briller gick sønder :(        Tacos!

Igår var det fest hos Roar, det var tacos, vin, Baileys och mys. Jag låter bilderna tala før sig sjælv..Jenny hittade ett ragg vid namn Einar, det var fruktansvært roligt, alla har så roliga namn hær :) Kai Ove, Kell Åke, Torfinn, Ingunn ja allt møjligt tull..

Åh! Bestællde ju en dator hæromdagen som jag ska hæmta ut så snabbt jag kan :D hp pavilion tx1345