Tystnad



Det är lustigt det här med tystnad. Jag minns en dag då jag kom hemfrån jobbet, det hade varit en ganska jobbig dag med livliga gäster och kylboxar som piper. När jag väl kom hem och satte mig vid köksbordet för att njuta av tystnaden upptäckte jag efter ett tag att tystnaden som jag upplevde det inte alls var tyst. Ett lågt pipande ljud hördes från kykskåpet, ljudet av vattnet i elementen, knarrande väggar och vindens susningar, det var min tystnad.

Tanken som följer var naturligtvis, hur skulle jag klara av att överleva i total tystnad? Tänk dig att sitta i ett helt ljudisolerat rum, det enda du hör är din egen kropps ljud, hjärtat sm bankar, blodet som pumpar, andningen och tankarna. Nej, fy jag skulle nog få krupp av det. Jag klarar inte av min egen tystnad för länge för jag blir så irriterad av alla tankar, jag måsta ha musik på annars blir jag tokig och går och tänker på allt jag gör, pratar med mig själv i tanken liksom, fruktansvär irriterande..


Jag älskar Edward Monktons kort :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0