Studenten



Min bror har tagit studenten idag, grattis till honom!


Nu är jag alltså hemma en sväng igen. Jag åkte i onsdags kl 06.54 från tynset via oslo och stannade en natt i sthlm hos Johan. Sammanlagt tills idag har jag brukat 17h sittandes på tåg, det är alldeles för mkt.

Det var underbart att vara i sthlm, andas lite statsluft, kika på människor, byggnader, parker och allt annat som ger ögonen och själen nöje. Som jag saknar att bo i en storstad. Jag insåg igår att det spelar ingen roll vilken storstad du bor i, det behöver inte vara utomlands Sverige funkar faktiskt lika bra. Grejen med att bo í en storstad är mötet med likasinnande människor, i en storstad finns större utbud av människor vilket innebär att man alltid kan finna någon grupp som smälter samman med sig själv. Bara grejen att strosa omkring på stengator omringad av vackra gamla byggnader, träd och konstiga människor gör livet värt att leva!
Vi får se vart mina fötter dansar iväg med mig nästa gång, det kanske inte blir någon flytt till NZ, kanske bara blir en lång semestertripp runt i världen för att sedan hitta hem. Vi får se hur det blir, det viktigaste att veta är att världen är öppen för mig och jag har alla möjligheter att lyckas med vad jag vill vart än jag befinner mig. Det samma gäller er med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0