Hemlös?



Hemlös?


Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite jobbigt när folk frågar mig vart jag bor någonstans, jag har lite svårt att definera det hela. Jag kommer ju från Ånge, där mina föräldrar bor och där jag vuxit upp men jag flyttade hemifrån när jag var 16 år. Nu jobbar jag i Norge och bor där när jag jobbar där men det är ju inte permanent så därför känns det inte riktigt som ett hem. När jag är hemma i Sverige så bor jag endera hos föräldrarna eller hos mina vänner min inget av de alternativen känns som hemma eftersom det inte heller är permanent. Jag betraktar mig heller inte som hemlös eftersom jag alltid har tak över huvudet, men det är klart jag bor ju ändå mest i Norge så det är väl det jag får svara. Fast det blir ju lite lustigt när jag är hemma hos föräldrarna och säger att jag ska åka hem till Norge när jag redan är hemma.. Det kanske är dags att skaffa sig någonting permanent snart, ett riktigt hem?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0