Aftonbladet



Jag har jobbat ca 50h i helgen, kanske därför jag är på sådant uselt humör. 

Såg rubriken "Så mkt kostade din grannes stuga" på Aftonbladets sida idag. Är det typiskt svenskt? Typiskt Aftonbladet iaf, det är ju inte första gången de publicerar en artikel om hur mkt andra får betala för diverse grejer och hur mkt olika personer tjänar och vem som tjänar mest i din kommun osv. 
Vill vi verkligen läsa sånt här? Måste vi liksom haka upp oss på andras utgifter, vara avundsjuka och bittra? Kan vi inte bara glädjas åt de som har de de alltid drömt om? Vi har ju inte en blekaste aning om vad andra människor gått igenom och kämpat för, för att uppnå det de har idag.. Men så funkar det inte. 

Idag upptäckte jag Band of Horses i mina Itunes, mkt bra! 

Har varit stilla med funderingar ett tag nu har helt enkelt blivit för mkt jobb...

Hoppas att ni har det bra, ta hand om varandra, det är inte alltid ni kommer finnas vid varandras sida. 



Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej gumman saknar dig oxå så himla mycket!Har helgen varit bra!? Kan du inte slå en pling när du har tid har lite o berätta för ´dig:)Puss o kram

2008-07-06 @ 22:34:16
URL: http://jennyfransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0