Resan



Lite tankar om resan..

Kaffet på tåget dracks ur pappersmuggar med platslock, hålet som man drack från är format som ett ltet sträck med runda kanter. Det fick mig att längta något enormt efter Skottland, eftersom Starbucks var ett av mina favvo place där. Jag köpte ofta varm choklad med olika smaker på väg hem från jobbet eller när jag var ute och strosade på gatorna där..

Trondheim borde utforskas mer grundligt, känns som en fin stad. Gammla byggnader, stenhus blandat med färgglada trähus, tätt shoppingcentrum med massa smågator, fik o krogar helt klart storstadskänsla i den lilla staden.. Vore kanke värt att söka jobb där, det är nära hem åtminstonne. I Trondheim var det vår, bar mark, solsken och tussilagon!!

Bussresan var kanon, fösta tanken var dock 'Åh, nej ingen toalett' Eftersom jag skulle tillbringa 4h på bussen så var det tur att jag kissade innan påstigning. En man med liknande Farenhait (stavninvg?) parfym satte sig några rader bakom mig, hans peppriga doft fick det att sticka i näsan. Snälla killar, använd parfymer som inte får tjejerna att springa ifrån er ex. Hugo Boss, Armani el. dyl :)

Jag kom fram tll en sak under resans gång; nästa mål för mig blir storstad. Vet inte om en flytt lockar ännu men jag ska helt klart ge mig ut på en weekendresa så fort tillfälle ges. Barcelona eller Paris kanske? Någonstans i Europa iaf, någon som vill haka på?

Försökte ladda upp lite bilder men det gick inte, besök gärna min resedagbok för att kika istället. resdagboken.se - SofieBergkvist



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0