Karpinsky



Det finns en man vid namn Karpinsky som bor på hotellet. Karpisky har ett eget snabbnummer vilket antingen betyder att han ær anstælld hær eller att han ær någon form av 'gruppledare'. Jag har råkat ringt till Karpinsky en gång, jag har aldrig sett mannan førræn nu.

Brandlarmet gick som vanligt i receptionen, det gør det till och från, sæget att det brinner i något rum. Jag har fått order om att stænga av larmet nær det går i gång, det gjorde jag æven denna morron. Skillnaden idag var att larmet børjade lysa røtt och det stod ' ring brandkåren', då blev jag lite nervøs. Sedan ringde Karpinsky och sade att det var han som hade satt igån alarmet och att allt var ok.

Branddørrarna hade dock gått igen och det børjade lukta lite røk. Efter ett tag ringer jag ner till Karpinsky och frågar om allt verkligen ær ok och om det ær ok att jag kommer ner och kikar till han och hans rum. Han bor i ett rum utan siffror, han æger rummet. Han har inrett det lite lætt och smakløst med bla en brødrost som var dagensbov i dramat. Karpinsky hade vaknat lite hungrigt, tænkt 'oh vad gott med rostad brød' rostat lite brød, brænnt lite brød och røken hade sakta smygit sig upp till brandlarmet.

Nu vet jag vem Karpinsky ær, mannen bakom nr 720.

Googlar man på Karpinsky dyker denna bild upp, det ær dock inte min Karpinsky..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0